Tutustu Laatukeskuksen jäsenosioon

Kirjaudu jäsenosioon muokataksesi tietoja tai ostaaksesi verkkokaupasta jäsenhinnalla.

Hei! Voimmeko auttaa? Jätä viesti, niin otamme yhteyttä Sinuun.
0207 791 470

Puhelujen hinnat: lankapuhelimesta
0,0673 €/puhelu + 0,0577 €/min (+alv
24%), matkapuhelimesta 0,0673
€/puhelu + 0,1346 €/min (+alv 24%)

laadun perusperiaatteet & työkalut

laadun perusperiaatteet & työkalut

Kenelle laatu kuuluu?

Meille kaikille. Laatu voi olla työkaluja, järjestelmiä ja standardeja – mutta ennen kaikkea se on ajattelu- ja toimintatapa. Järjestelmät ja standardit ovat tukemassa organisaatiossa sovitun laadun tuottamista. Laatu- ja kehityspäällikkö tai -johtaja opastaa eteenpäin ja kehittää. Hän ei yksin voi maalaisjärjelläkään ajatellen vastata koko organisaation laadukkaasta toiminnasta. Parhaimmillaan koko ylin johto, esimiehet ja henkilöstö ovat sisäistäneet laadun merkityksen organisaation kilpailukyvylle sekä asiakas- ja työntekijäkokemukselle. Erinomaisille organisaatioille tyypillistä on, että he ovat kytkeneet laadun tuottamiseen tärkeimmät sidosryhmänsä ja erityisesti yhteistyökumppaninsa.

 

Mitä laatu on?

Kuten yllä on todettu, laatu on työkaluja, järjestelmiä, standardeja sekä ajattelu- ja toimintatapa. Mitä kaikkea muuta?

 

Jatkossa tulet löytämään täältä tietoa laadusta, sen menetelmistä ja työkaluista sekä termeistä.