Tutustu Laatukeskuksen jäsenosioon

Kirjaudu jäsenosioon muokataksesi tietoja tai ostaaksesi verkkokaupasta jäsenhinnalla.

0207 791 470

Vaihdenumeroon soittaminen kiinteän puhelinverkon liittymistä maksaa 0,0835 €/puh + 0,0691 €/min.
Mikäli soitto tulee matkaviestinverkon liittymästä veloitus on 0,0835 €/puh + 0,1669 €/min.

kehitä organisaatiotasi

kehitä organisaatiotasi

Sisäinen auditointi

ti 27. marraskuuta 2018 17.12.32

Useat organisaatiot ja sen kehittämisen ammattilaiset painivat kysymysten kanssa:

Sisäinen auditointi on erinomainen palautteen hankintatapa siitä, miten ISO-standardien vaatimukset toteutuvat käytännössä. Se on toimintajärjestelmän arvioinnin, ylläpitämisen ja jatkuvan parantamisen väline. Systemaattisesti toteutettuna se tuottaa olennaista materiaalia organisaation strategiatyöhön ja tukee organisaation perustehtävän ja tavoitteiden toteuttamista.

Sisäisen auditoinnin painopisteet ovat organisaation sidosryhmien kannalta olennaisissa asioissa ja kehittämiskohteiden yhteisessä tunnistamisessa. Yhtälailla tärkeitä ovat auditoijien raportoimat toimintojen vahvuudet ja auditointihetkellä kunnossa olleet toimintatavat. Niitä vahvistamalla ja kehityskohteita korjaamalla organisaatio vahvistaa kyvykkyyksiään. Nykyaikainen auditointi on myös tehokasta viestintää kysyjien ja vastaajien kesken, parhaiden käytäntöjen jakamista, tavoitteiden realistisuuden peilausta ja olemassa olevien toimintatapojen kyseenalaistamista.

Koulutuksen osallistujat saavat selkeän yleiskuvan toimintajärjestelmän arvioinnista uudistettujen standardien pohjalta sekä opastusta auditoinnin systemaattisesta toteuttamisesta, kuten organisoinnista, resursoinnista, tulosten käsittelystä sekä niiden hyödyntämisestä.

Koulutuksen käytyään osallistuja pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan organisaation sisäisen auditoinnin.