Tutustu Laatukeskuksen jäsenosioon

Kirjaudu jäsenosioon muokataksesi tietoja tai ostaaksesi verkkokaupasta jäsenhinnalla.

Hei! Voimmeko auttaa? Jätä viesti, niin otamme yhteyttä Sinuun.
0207 791 470

Puhelujen hinnat: lankapuhelimesta
0,0673 €/puhelu + 0,0577 €/min (+alv
24%), matkapuhelimesta 0,0673
€/puhelu + 0,1346 €/min (+alv 24%)

Meidän tarinamme

Meidän tarinamme

 

Suomi tarvitsee menestyjiä voidakseen hyvin

Laatukeskus on olemassa, jotta huomisen lehdestä voisimme lukea enemmän menestystarinoita organisaatioista ympäri Suomen. Globaalissa maailmassa kun emme voi kilpailla hinnalla, mutta laadulla voimme. Tavoitteenamme on menestyvä Suomi, jonka kilpailukyky on rakennettu kestävälle pohjalle. Visiomme saavuttaminen vaatii suomalaisten organisaatioiden toiminnan ja johtamisen laadun jatkuvaa kehittämistä.

Laatu on kautta aikain tarkoittanut tehokkuutta ja tuottavuutta. Maailma on kuitenkin nykyisin kovin erilainen kuin Henry Fordin virtaviivaistaessa tuotantolinjojaan, eikä laadun käsite mahdu enää sille luotuun lokeroon. Laatu on tänä päivänä myös ennakoivaa riskienhallintaa, vastuullisuutta, läpinäkyvyyttä ja ketteryyttä, ja lävistää siten koko organisaation. Tulevaisuudessa näemme laatutyön nousevan entistä keskeisempään rooliin organisaatioiden kilpailukyvyssä.

Laatukeskuksen sydämessä on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka on jo puolen vuosisadan ajan edistänyt laatuajattelua maassamme. Me laitamme kädet saveen joka päivä, jotta jäsenemme ja asiakkaamme menestyvät. Näin pääsemme yhdessä lähemmäs kansallista tavoitettamme, onnistuminen kerrallaan. Verkostoissamme saatamme yhteen lähes 500 jäsenorganisaatioita sekä tuhansia laatuammattilaisia ja -vaikuttajia ympäri Suomen. Tarjoamme heille tietoa, uusia näkökulmia ja konkreettisia työkaluja laadun kehittämiseen. Aktiivinen yhteistyö kansainvälisten laatuorganisaatioiden kanssa takaa, että suomalaiset saavat käyttöönsä parhaat käytännöt ja suomalainen laatutyö tunnetaan myös maailmalla. Harvalla on varaa olla kuulumatta tähän yhteisöön.

Laadun kehittäminen ei ole kustannuskysymys, se on investointi. Laatuun panostaminen on kannanotto organisaatiolta, joka ei suostu horjumaan maailman myllerryksessä vaan haluaa tarttua ympäristönsä mahdollisuuksiin. Työntekijälle tämä tarkoittaa sitä, etteivät päivät täyty tulipalojen sammuttamisesta tai sähläämisestä, vaan voimavarat ovat käytettävissä tuottavaan työhön.

Kaipaat sitten alkusysäystä laatutyöhön, intoa jatkaa valitulla kehittämisen polulla tai hienosäätöä jo varsin toimivaan organisaatioon, olet tullut oikeaan paikkaan. Yhdistystoiminnan jäsenistön pettämättömän tuen lisäksi tarjoamme käyttöösi kokeneet asiantuntijamme. He auttavat asiakkaitamme pk-yrityksistä globaaleihin tekijöihin ja julkisen sektorin toimijoihin valitsemaan palveluistamme juuri ne, joiden vaikutukset näkyvät viivan alla ja kuuluvat työpaikalla.

Emme voi väittää, että menestyjäksi kasvetaan ilman kipuja. Yhteistyömme aikana tulemme paitsi ohjaamaan ja sparraamaan, myös haastamaan ja kyseenalaistamaan. Tutuista ja turvallisista käytännöistä irti päästäminen saattaa välillä sattua, olivatpa ne kuinka tehottomia tahansa. Uskallamme kuitenkin luvata, että se kannattaa. Tiedätkö sen tunteen, kun homma vaan yksinkertaisesti toimii? Siltä tuntuu, kun laatuasiat ovat kohdillaan. Asiakkaamme ja jäsenemme sen tietävät.

Me Laatukeskuksella käärimme hihat, jotta huomisen lehdestä voisimme lukea enemmän menestystarinoita organisaatioista ympäri Suomen. Voittoa tavoittelemattoman yhdistystoiminnan sekä palveluidemme avulla edistämme suomalaisten organisaatioiden toiminnan ja johtamisen laatua. Visiomme on menestyvä Suomi, ja saavutamme sen askel askeleelta, onnistuminen kerrallaan yhdessä jäsentemme ja asiakkaidemme kanssa.