Usein kysyttyä

FAQ – usein kysytyt kysymykset Laatukeskuksen jäsenyydestä ja verkkopalveluista.

Lataa Yhteyshenkilön käsikirja kirja tästä.

JÄSENYYS

Minkälaisia jäsenyyksiä Laatuyhdistyksen on?

Jäsenyystyyppejä on kolme. Henkilöjäsenyys on henkilökohtainen ja koskee yhtä henkilöä. Kannattava yhteisöjäsenyys koskee organisaation yhdessä toimipaikassa työskenteleviä henkilöitä. Päättävä yhteisöjäsenyys on laajin ja se koskee koko organisaatiota (esim. konsernia).

Mistä tiedän, olenko Laatuyhdistyksen jäsen?

Tarkista, kuuluuko organisaatiosi Laatukeskuksen jäsenyyden piiriin. Listan päättävistä jäsenistä löydät TÄSTÄ ja listan kannattavista yhteisöjäsenistä TÄSTÄ. Mikäli et tiedä, oletko henkilöjäsen, ota yhteyttä jasenasiat@laatukeskus.fi niin tarkistamme asian.

Olen Laatuyhdistyksen jäsen. Olenko myös Laatukeskuksen jäsen?

Kyllä. Suomen Laatuyhdistys ry omistaa 100 % Laatukeskus Excellence Finland Oy:n. Kattonimenä käytämme Laatukeskus Excellence Finlandia. Laatuyhdistyksen jäsenyys on sama asia kuin Laatukeskuksen jäsenyys.

Miten liityn Laatuyhdistyksen jäseneksi?

Jäseneksi liittyminen tapahtuu VERKKOKAUPAN kautta. Liittyä voi myös sähköpostilla jasenasiat@laatukeskus.fi sekä puhelimitse 0207 791 470.

Mitä hyötyä Laatuyhdistyksen jäsenyydestä on?

Laatuyhdistyksen kaikki jäsenet nauttivat alennuksista Laatukeskuksen palveluista, saavat Laatulehden, ovat oikeutettuja osallistumaan yhdistyksen jaostoimintaan ja ilmaistapahtumiin. Jäsenet saavat lisäksi tunnukset Laatukeskuksen EXTRANET-palveluun. Osa jäseneduista vaihtelee jäsenyystyypin mukaisesti.

Miten eroan Laatuyhdistyksen jäsenyydestä?

Jäsenyyden voi päättää ilmoittamalla asiasta sähköpostitse jasenasiat@laatukeskus.fi tai puhelimitse 0207 791 470. Mikäli jäsen eroaa yhdistyksen jäsenyydestä kesken kalenterivuoden, on jäsen velvollinen maksamaan yhdistyksen vuosikokouksessaan vahvistaman vuosittaisen jäsenmaksun kokonaisuudessaan. Henkilöjäsenyyden voi lopettaa vain henkilökohtaisesti.

Minulla on kysyttävää jäsenyyteen liittyen. Kehen voin olla yhteydessä?

Päättävät ja kannattavat yhteisöjäsenet: asiakkuusjohtaja Juha Tammi, juha.tammi@laatukeskus.fi, 050 404 7097

Henkilöjäsenet: jasenasiat@laatukeskus.fi tai puhelimitse 0207 791 470

 

VERKKOPALVELUT

Miten saan tunnukset Laatukeskuksen EXTRANET-palveluun?

Tunnukset EXTRANET-palveluun ovat tarkoitettu vain yhdistyksen jäsenille. Klikkaa TÄSTÄ ja syötä sähköpostiosoitteesi kenttään. Paina sitten ”Lähetä uusi salasana sähköpostitse”. Saat ohjeet tunnuksien aktivoimiseksi sähköpostitse.

Kohtasin virheilmoituksen ”Tekstiä etunimi.sukunimi@sähköposti.fi ei tunnistettu käyttäjätunnukseksi tai sähköpostiosoitteeksi” hakiessani tunnuksia. Mitä teen?

Tarkista, että kirjoitit sähköpostiosoitteesi oikein. Mikäli saat silti virheilmoituksen, et joko ole jäsenrekisterimme tiedoissa, yhdistyksen jäsenyyden piirissä tai jäsenrekisterissä on merkitty sinulle muu sähköpostiosoite. Ota tässä tapauksessa yhteyttä jasenasiat@laatukeskus.fi.

Miten saan tunnukset Laatukeskuksen verkkokauppaan?

Verkkokaupan tunnukset ovat samat kuin EXTRANET-palvelun tunnukset. Katso ohjeet yltä.

Tarvitsenko tunnukset tilatakseni verkkokaupasta?

Et tarvitse tunnuksia tilataksesi verkkokaupasta. Voit tilata myös ilman, että kirjaudut sisään.

Miten päivitän yhteystietojani?

Voit päivittää yhteistietosi verkkokaupassa. Tarvitse tätä varten tunnukset verkkokauppaan. Kirjaudu sisään, klikkaa vasemmalta ylhäältä ”Omat tiedot”. Klikkaa sitten vasemmalta alhaalta sinistä laatikkoa, jossa lukee ”Omat tiedot”. Klikkaa ”Muokkaa” niin pääset päivittämään tietojasi.

 

JÄSENEDUT

Mitä on jaostoiminta?

Jaostoiminta on vapaaehtoista toimintaa, johon osallistuminen edellyttää Suomen laatuyhdistyksen jäsenyyttä. Jaostoiminnassa on mukana suuri joukko kokeneita laadun ja toiminnan kehittämisen ammattilaisia useilta eri toimialoilta ympäri Suomea. Jaostoiminnassa verkottuu, viisastuu ja viihtyy.

Miten liityn jaoksen jäseneksi?

Jaoksen jäsenyyksiä hallinnoidaan samasta paikasta, kuin yhteystietojen päivitystä. Katso ohjeet yltä. Jos olet kiinnostunut toimimaan jaoksessa aktiivina (esimerkiksi ohjausryhmässä), ota suoraan yhteyttä jaoksen puheenjohtajaan.

Mitä jaoksen jäsenyyteen kuuluu? Velvoittaako se johonkin?

Jaoksen jäsenyys ei velvoita mihinkään. Liittymällä jaoksen jäseneksi annat jaoksen ohjausryhmälle luvan lähettää sinulle sähköisesti tietoa jaoksen toiminnasta ja tilaisuuksista. Jos olet kiinnostunut toimimaan jaoksessa aktiivina (esimerkiksi ohjausryhmässä), ota suoraan yhteyttä jaoksen puheenjohtajaan.

Miten saan kutsun Johdon Benchmarking -tilaisuuksiin?

Johdon Benchmarking -tilaisuudet ovat tarkoitettu päättävien yhteisöjäsenten johtotason henkilöille. Kutsut lähetetään henkilökohtaisesti sähköpostitse.

 

 

 

Tulostettava sivu

YHTEYSTIEDOT

LAATUKESKUS
EXCELLENCE FINLAND
Keilaranta 16
02150 ESPOO
Tel  +358 207 791 470
e-mail info@laatukeskus.fi

VISIOMME

Kansallinen tavoitteemme on menestyvä Suomi, joka perustuu mm. siihen, että Suomessa on jatkuvasti kasvava määrä johtamistaan ja toimintaansa pitkäjänteisesti kehittäviä organisaatioita. Johtamistaan ja toimintaansa kehittävät yhteisöt ovat muita valmiimpia reagoimaan ympäristön muutosten vaatimuksiin.

ARVOMME

Erinomaisuus. Olemme erinomaisuuden lipunkantaja Suomessa. Kehitymme ja kehitämme muita kohti erinomaisuutta. Verkostoituminen. Toimimme aktiivisena verkostojen rakentajana niin kansallisesti kuin kansainvälisesti. Toimimme myös Suomen viestinviejinä kansainvälisesti laatuasioissa. Rehellisyys. Rehellisyys, oikeudenmukaisuus ja läpinäkyvyys ovat meillä vakiintuneita toimintatapoja, joista emme tingi.
Hyvinvointi. Osaava, motivoitunut ja iloinen henkilöstö on erinomaisen toimintamme perusedellytys. Luomme toiminnallamme hyvinvointia myös ulospäin.