Suomen laatupalkinto

Suomen laatupalkinto on sidosryhmien tuntema ja arvostama kansallinen tunnustus erinomaisuudesta. Laatukeskus jakaa palkinnon vuosittain ulkoisissa arvioinneissa parhaiten menestyneille organisaatioille.

MIKSI SUOMEN LAATUPALKINTOA KANNATTAA TAVOITELLA

Laatupalkinnon tavoittelu kannustaa tulokselliseen kilpailukyvyn kehittämiseen.

Palkinnon saaminen tukee vahvan brändin rakentamista. Laatupalkinnon tavoittelu kannustaa organisaatioita ja niiden henkilöstöä toiminnan systemaattiseen kehittämiseen.

Osallistuminen kilpailuun on vaivatonta: Voittajat valitaan Laatukeskuksen ulkoisissa Recognised for Excellence -arvioinneissa parhaiten menestyneiden organisaatioiden joukosta.

Suomen Laatuyhdistys on saanut erinomaisen yhteistyökumppanin suomalaisen kilpailukyvyn edistämiseen. Suomen Messusäätiö palkitsee Excellence Finland -kilpailumme voittajaorganisaation kehitystiimin 30 000 euron palkinnolla. 

Katso osallistuneiden organisaatioiden kokemuksia kilpailusta alla olevasta videosta:

LISÄTIETOJA

Suomen laatupalkinnon myöntää Suomen Laatuyhdistys ry vuosittain parhaille ulkoisiin asiantuntija-arviointehimme osallistuneille organisaatioille. Minimivaatimus on Recognised for Excellence -tasoinen arviointi ja arvioinnissa saavutettu 500 pistettä (asteikko 0 ... 1000 pistettä).

Sarjat ovat

  1. Verkostot ja isot yritykset (yli 250 työntekijää)
  2. PK-yritykset
  3. Julkissektorin isot organisaatiot (yli 250 työntekijää)
  4. Julkissektorin pienet ja keskisuuret organisaatiot

Voittajat valitsee Suomen Laatuyhdistys ry:n hallitus.

AIKATAULU

Arviointi tehdään arvioitavan organisaation ja arviointiryhmän keskenään sopiman aikataulun mukaan. Kiinteitä aikarajoja ei ole. Jos organisaatio haluaa vastaanottaa mahdollisen Suomen laatupalkinnon tai muun tunnustuksen arviointivuoden aikana, tulee arvioinnin olla tehtynä ja raportoituna syyskuun loppuun mennessä.

KUKA VOI OSALLISTUA

Kilpailu on tarkoitettu huipulle tähtääville, kilpailukyvyn systemaattisesta kehittämisestä ja erinomaisuudesta  innostuneille organisaatioille, sekä organisaatioille, jotka haluavat perusteellisen ulkoisen arvioinnin ja myönteistä julkisuutta.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki organisaatiot, organisaatioyksiköt ja verkostot toimialasta ja organisaation koosta riippumatta. 

HINNASTO

Ks. Recognised for Excellence -arvioinnin hinnasto.

 

LISÄTIEDOT

Keromme mielellämme lisää Suomen laatupalkinnosta - ota yhteyttä!

Juha Tammi
050 404 7097
juha.tammi@laatukeskus.fi

Heikki Niemi
040 536 6001
heikki.niemi@laatukeskus.fi

Tulostettava sivu

YHTEYSTIEDOT

LAATUKESKUS
EXCELLENCE FINLAND
Keilaranta 16
02150 ESPOO
Tel  +358 207 791 470
e-mail info@laatukeskus.fi

VISIOMME

Kansallinen tavoitteemme on menestyvä Suomi, joka perustuu mm. siihen, että Suomessa on jatkuvasti kasvava määrä johtamistaan ja toimintaansa pitkäjänteisesti kehittäviä organisaatioita. Johtamistaan ja toimintaansa kehittävät yhteisöt ovat muita valmiimpia reagoimaan ympäristön muutosten vaatimuksiin.

ARVOMME

Erinomaisuus. Olemme erinomaisuuden lipunkantaja Suomessa. Kehitymme ja kehitämme muita kohti erinomaisuutta. Verkostoituminen. Toimimme aktiivisena verkostojen rakentajana niin kansallisesti kuin kansainvälisesti. Toimimme myös Suomen viestinviejinä kansainvälisesti laatuasioissa. Rehellisyys. Rehellisyys, oikeudenmukaisuus ja läpinäkyvyys ovat meillä vakiintuneita toimintatapoja, joista emme tingi.
Hyvinvointi. Osaava, motivoitunut ja iloinen henkilöstö on erinomaisen toimintamme perusedellytys. Luomme toiminnallamme hyvinvointia myös ulospäin.